Çarşamba, Kasım 25

tam 27.5 gün.

geçen ayki dolunaydan bugüne tam 27.5 gün geçti.

ay ana tanrıçayı temsil eder, dinlerim, saygı duyarım kendimden bir şey bulur, ona bakarken dalar giderim, osman dedemin uzağa gittiğinde çoçuklarıyla oynadığı oyunu anımsar gülümserim, "aya bakın, beni görün, ben de sizi göreceğim" halam anlatmıştı bana oyunu. dedeme bir göz kırpar, anar, hem de ay ışığında yıkanırım.

bu konuda okudukça arkadaşlarımın bildiklerini dinledikçe, ay ile olan paylaşımım artar oldu, ay ışığına boynumdaki ametist kolyeyi bırakmak, her dolunayda mümkünse yürümek, olabildiğince onun ışığından nasibimi almak isterim.

tam 27.5 gün önce gene bu nasibim neyse alayım yürüyüşünde kısmetime bir köpek çıktı. onunla ilk 21 günümü bir önceki yazımda anlattım. 21 sonrasındaki 7.5 gün en tatlı günlerimizdi diyebilirim. 21 gün kuralı devrede bu sefer ilk defa 21 gün her gün aralıksız neredeyse aynı saatte aynı şeyleri yapınca iliklerime kadar öğrendim.

geçen ay dolunay boğa'da gerçekleşti, kalp ve sağlam yaşamak konularını tek tek masaya yatırdım inceledim. aşkın peşine gittim, sevgim özlemim sapıklık sanıldı.sanılsın. bir kez daha karşındakinin kısıtlı, çarpık, kendi geçmişindeki korkuları, başına gelmiş geçmiş anılar süzgecine takılma ihtimaline tanıklık ettim. Buna rağmen devam kararı aldım, tekrar sevmeye DEVAM, aşık olmaya, DEVAM, duygularımın peşine bir köpek gibi takılıp gitmeye DEVAM. köpek gibi sevmek yerinde sahiplenme ve sadakat önemli duygular. kendimi biraz daha tanıdım, çapkın ama sadık olduğumu gördüm. etrafımdaki çoğu insanın ezberden yaşarken mutsuzluğu ile mutlu ne kendini ne başkasını sorgulamadan, kendini koklamadan havayı içmeden etrafı kemirmeden yaşadıklarını gördüm. bunları bana köpeğim Luna gösterdi. onunla sabah yürüyüşlerinde beynimdeki boğazımdaki düğümler çözüldü. onu izlerken kendime, kendimi izlerken insanlara gitmeye, kendimden yola çıkıp insanları farklı algılamaya, algıladıkça anlamaya sevmeye başladım. Sadece başladım.

bugün ise ayın ikinci fazı yani  dolunay, sanırım bende doldum. bu sefer cüzdanımı ay ışığına bırakıp yıkamayı düşünüyorum, bereketi simgeleyen kuru bakliyatları da yanına serpiştireceğim.

geçen dolunay bana Luna'yı gönderdi, bu dolunayda bakalım neler saklı?

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Buyuk bir kismina taniklik ettigim bu ozel zaman dilimini,tanikligimin disinda okuyarak yeniden anlamlandirdim!
Ve yazilarinla seni bir kez daha,yeniden sevdim!
Ve diyorum ki; DEVAM!

3yedi75 dedi ki...

yazı yazıldıkça yazanı da şaşırtıyor, büyülü bir şey.